Jangan Mengelat Untuk Tambah Visitor Blog

on Saturday 12 October 2013

Sebagai bloggers,memang semua nak rank pageview and visitor bertambah.Tetapi,pada aku biarlah dengan cara yang betul.Isi dan tajuk biarlah cerita yang sama,bukan sekadar tajuk bikin gempaq,tapi bila baca isinya,tak ada point langsung.

Mungkin ramai yang akan katakan itu merupakan taktik untuk meningkatkan visitor..yer..memang tak aku nafikan..Tetapi,bagi aku itu taktik tak jujur.Lama kelamaan,visitor pun akan menyampah dan kurang keyakinan dengan cerita yang ada dalam blog kita itu.Lagi bagus,kita buat tajuk yang gempaq dan berlainan,tetapi memang itulah cerita sebenar yang nak disampaikan.

Aku memang muak dengan blog yang buat tajuk gempaq tapi isi hampeh ini
.Aku sendiri,jika mencari sesuatu info dan dapat blog macam nie,aku tak akan baca dah entri lain.Malas nak layan.

Mungkin ramai tertanya-tanya,apa maksud yang aku cakapkan dengan tajuk jer gempaq,tapi cerita entah apa-apa.Ok,aku akan explain contohnya.

1) (Nama Artis) Sombong dengan peminat 
Mungkin kita mendapat gosip yang artis bernama 'x' ini sombong dengan peminat.So,kita type di google dan excited bila tengok banyak blog yang buat entri mengenai artis ini..Ayat bukan main,contoh: "artis 'x' langsung tidak mempedulikan pertanyaan peminatnya".Lalu mereka menunjukkan gambar artis ini di tempat yang dimaksudkan dan menambah lagi "Inilah dia artis 'x' tersebut".Bila baca sampai habis,rupanya bukanlah artis ini benar2 sombong dan tak pedulikan peminat,tetapi hanya ada gambar/poster artis itu di situ.That's why la 'artis' tu tak pedulikan peminatnya sbb 'artis' itu hanya gambar/poster.

2) Buat tajuk ala-ala seks tetapi rupanya cerita disebut ditujukan kepada binatang.Contoh:pasangan kantoi ketika buat maksiat.Rupa-rupanya cerita tentang 2 ekor kucing yang sedang mengawan.

3) Cerita gosip artis contohnya "Artis 'a' berkahwin dengan artis 'b'.Tetapi rupa-rupanya cerita tersebut berlaku dalam filem mereka.

4) Soalan hangat dan memberi kelebihan kepada kita.Contohnya "cara dapatkan top-up free",cara dapatkan semua siaran astro ,cara hack itu ini.Tetapi jawapannya semua mengenakan kita balik.

5) Buat tajuk yang dahsyat contohnya "artis 'a' sudah berkahwin dan mempunyai anak?Rupa-rupanya semua itu berlaku dalam mimpi si blogger tersebut.

**Maaf jika ada yang terasa..
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Hanan Glory All Rights Reserved